https://drive.google.com/drive/folders/1_kTU2K6HImnk-GMGS7efBNOK80V_vVIg?usp=sharing
https://docs.google.com/document/d/162THv5h3DPFa6PtZwoQ9ZNvbZPCrRsDt6GZudGrc_tU/edit?usp=sharing
Pavel Rejha, Poznejte své partnery včas
Vojtěch Franče http://ografologii.blogspot.com
Šárka Miková – Nejsou stejné. Ani mámy nejsou stejné.
Psychologie prostoru – symbolika psací plochy
Charakter – mění se v čase? Jde ho vědomě změnit?
Existuje grafoterapie? Co by bylo její náplní?
Jak píše vrah? Dokáže písmo odhalit vraha?
Jak mohou grafologii využít rodiče a učitelé?
Dá se pomocí grafologie postavit tým snů? A nebo dokonalý pár?
Jde v rozboru lhát a psát jinak než obvykle? A vyplatí se to?
Jaký vliv na člověka má to, jak se učí psát ve škole – písemná předloha například v minulosti, v UK, Comenia script?
Co o člověku říká jeho podpis?
Empatie – jaké jsou pro ni předpoklady, jaké charakterové rysy má empatický člověk, jaké musí mít předpoklady pro to, aby byl empatický?
Ambice, cílevědomost, sebedůvěra, sebeúcta – jaký je mezi nimi rozdíl?
Odolnost proti stresu – jaké jsou typy lidí a chování v souvislosti se stresovými situacemi a prostředím?
Intrapersonální konflikty a jejich původ?
Dá se udělat rozbor z jedné věty? A z podpisu?
Dělá se grafologický rozbor na základě pocitů nebo na základě “tvrdých dat”?
Jde z rozboru poznat, zda ho píše muž nebo žena?
Dá se udělat rozbor z tiskacího písma?
Čím se vyznačuje extrovert a introvert?
Kdo je cyklotým a schizotým, čím se vyznačují?
Sprangerova typologie – teoretický, ekonomický, estetický, sociální, mocenský, náboženský
Další škálovatelné vlastnosti – dominance/submise, aktivita/pasitiva, racionalita/emocionalita, tvrdost/měkkost, konvergentní/divergentní myšlení, materiální/duchovní zaměření, konzervativní/radikální, autonomie/heteronomie, široký a mělký/hluboký a úzký, celek/detaily
Oblast hlavy, srdce, těla
Orientace na budoucnost, minulost, přítomnost
Co když má někdo v písmu znaky různých protikladů?
Unavitelnost, vůle, zodpovědnost, důslednost, krátkodobá a dlouhodobá vůle
Pravidla, rebelie, autority
Kritické situace
Vztahy s ostatními, konflikty, sebeovládání
Organizační schopnosti – organizace věcí, lidí, vytváření a udržení pořádku
Introvertní cyklotým
Intuice, schopnost racionalizovat zpětně
Kreativita, fantazie
Motivátor vs realizátor